NTNUs rammeavtale for kjøp av kommunikasjon

TIBE reklamebyrå i Trondheim har gleden av å være leverandør innen:

Delkontrakt 2

Markedsføring og innholdsproduksjon

Delkontrakt 4

Produksjon av visuell design til analoge og digitale flater

Her kan du lese mer om hva Tibe kan hjelpe deg med, og hvilken erfaring vi har fra aktuelle leveranser.

Har du spørsmål eller eller ønsker kontakt?
Stine Emilie Mathisen, stine@tibe-t.no, tlf.: 93 21 39 93

Markedsføring og innholdsproduksjon

  • Innsikt og analyse
    For å gjøre kloke valg som gir resultater må vi vite mest mulig om hva som skal kommuniseres (innhold/budskap) og til hvem (målgruppene), hva som er status og hvor vi vil (mål), hva målgruppene tenker i dag og hva skal til for å nå dem. Hva er hovedutfordringen kommunikasjonstiltaket skal bidra til å løse?
  • Strategi og valg av løsninger
    Med tilstrekkelig innsikt på plass kan vi gjøre de overordnede valgene som skal ta oss fra dagens situasjon og mot et klart definert mål. Hva er hovedgrepene som må gjøres? Hva er de viktigste budskapene og de sentrale tiltakene?
  • Idè- og konseptutvikling
    Et solid konsept er innsiktsbasert og bygger på en tydelig og relevant idè som er egnet til å vekke positiv oppmerksomhet hos målgruppene. Konseptet skal være lett å forstå, skal binde sammen de ulike tiltakene, og ikke minst bidra til oppmerksomhet om viktige budskap. Konseptet kan med fordel testes i målgruppene for å sikre at vi treffer.
  • Kampanjeplan, kanaler, innhold/tiltak og gjennomføring
    En god plan for aktiviteten omfatter både endelig valg av tiltak, vurdering av medie- og kanalmix i tillegg til budsjettfordeling og en detaljert publiseringsplan. Vi gjør endelige valg av kanaler for best mulig treff i målgruppene, optimaliserer og ferdigstiller tiltak til valgt kanal - det være seg annonser, statustekster til SoMe, film, tekst/artikler til landingssider m.m. Kampanjen og innholdet publiseres som planlagt, og optimaliseres fortløpende gjennom kampanjeperioden.
  • Måling og evaluering
    I tillegg til løpende overvåking og rapportering av resultater gjennom kampanjeperioden, leveres en sluttrapport som oppsummerer aktiviteten i tall og bilder, sett opp mot prioriterte kommunikasjonsmål og KPI-er. Fungerte tiltakene som tenkt? Hvilke erfaringer tar vi med oss til neste aktivitet?

Visuell design til analoge og digitale flater

  • Innsikt og analyse
    Uavhengig av om jobben består i å designe en identitet for et prosjekt eller et senter, materiell til en konferanse, en rapport eller visualisering av forskningsdata etc., trengs mest mulig innsikt. Vi ønsker blant annet kunnskap om behov og bruksområde, tematisk innhold, målgrupper og mål, for å kunne gi gode råd og utvikle en effektiv og hensiktsmessig løsning.
  • Identitet og merkevareplattform
    Dersom arbeidet består i å utvikle en identitet, vil vi være opptatt av å forstå hva som er kjernen i tilbudet og hva målgruppene primært er opptatt av. Hvordan kan dette uttrykkes tekstlig og visuelt? Hvilke retningslinjer skal legges til grunn for at identitetsdesignet skal appellere til de rette følelsene hos målgruppen? Hvilke historier skal fortelles og hva skal være etterlatt inntrykk av identiteten eller designelementet?
  • Idè- og konseptutvikling
    All visualisering og design bygger på en grunnleggende idè, et visuelt konsept som spiller på lag med NTNUs eksisterende grafiske profil (gitt at prosjektet ikke er frittstående og f.eks. skal representere flere avsendere). Et godt konsept, det være seg for en illustrasjonsserie, en messestand eller en identitet, sørger for oppmerksomhet, egenart og gjenkjennelse hos målgruppene.
  • Design og visualisering
    Design er et stort fagområde som omfatter både strategi, kreativitet, håndverk og teknologi. Vi har spesialister innen identitetsarbeid, interaksjonsdesign, motion design/animasjon, illustrasjon og informasjonsgrafikk. Våre designere er trent i å ta i bruk grafiske profiler i alle typer tiltak, og er godt kjent med NTNUs designelementer fra før.
  • Motiondesign og animasjon
    Innhold og designelementer skal i dag primært fungere for bruk i digitale flater. Det gir både muligheter og noen begrensninger som er viktig å hensynta. En interessant mulighet digitale kanaler gir er bevegelse, altså animasjon, som kan være et godt grep i formidlingen både rent pedagogisk og for å tiltrekke målgruppes oppmerksomhet.
  • Programmering av digitale løsninger
    En digital løsning skal til syvende og sist implementeres og programmeres med fokus på brukeren - både foran og bak løsningen. Vi forholder oss til gjeldende tekniske løsninger og standarder, og jobber i tett dialog med riktige fagfolk hos NTNU.
En av våre styrker er å skape og fortelle gode historier gjennom godt håndverk, enten det er visuell design eller reklame og markedskommunikasjon.

Nøkkelinfo om oss

Adresse

Trondheim sentrum, nærmere bestemt Olav Tryggvasons gt 30.

Ansatte

Kreatører, designere, illustratører, animatører, filmteam og rådgivere.

Fortrinn

Dedikerte og tilgjengelige nøkkelpersoner med bred kompetanse, høy gjennomføringsevne og solid erfaring fra sammenlignbare oppgaver.

Fokus

Innsikts- og resultatorientert historiefortelling og formidling med fokus på kloke idèer og godt håndverk.

Spisskompetanse

Strategi, idè- og konseptutvikling, planlegging og gjennomføring av kampanjer og innhold i alle flater. Visuell identitet, grafikk og design av publikasjoner og markedsmateriell, utvikling av levende innhold og film/animasjon.

Innsikt

Kjenner NTNU, utdanningssektoren og målgruppene svært godt gjennom tidligere samarbeid med blant andre NTNU, tidligere HiST, NTNU Samfunnsforskning, Folkehøgskolene, DMMH m.fl.